دو نی نی

دو نی نی

دو نی نی

دو نی نی

دونی نی

کلمات کلیدی

دانلود پاورپوینت آموزش مطالب مهم و پرکاربرد در حسابداری

پاورپوینت بررسی جریان آب زیر زمینی .

ارزیابی مفاهیم و محتوای فمینیستی در سینمای زنان فیلمساز ایرانی.

راهنمای فارسی اینورتر میکرومستر 440 + درایو Micro master 440 .

پاورپوینت شناخت و بررسی گره چینی چوبی در بناهای تاریخی گرگان .

دانلود 4 تا از بهترین جزوه های PDF آموزش برنامه نویسی پایتون .

پایداری سود در شرکت های پذیرفته شده در بازار

جواب تمرینات کتاب 2 American English File Workbook .

پیداکردن دامنه با دامین اتوریتی بالا بدون نرم افزار.

مجموعه ای از گیاهان .

پرسشنامه ابراز وجود (گمبریل و ریچی

1975)

پاورپوینت مدل سازی معادلات ساختاری - شامل 68 اسلاید

PPTX .

بازاریابی و فروش و مدیریت ارتباط با مشتری

پاورپوینت روان درمانی پویشی فشرده و کوتاه مدت (ISTDP).

بررسی تئوری خطر در مسئولیت.

تحقیق با موضوع زمینه های ظهور هوش مصنوعی و سیستمهای خبره

انزوا - عزلت و تنهایی در دیوان شهریار.

پاورپوینت آشنایی با ایمیل مارکتینگ.

تحقیق با موضوع انیمیشن سنتی .

فایل طراحی استخر بتنی در نرم افزار SAP2000

پاورپوینت آشنایی با انگیزش و فرآیند آن.

پاورپوینت GIS سیستم اطلاعاتی

پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - اسکریپر .

پاورپوینت تاسیسات و تجهیزات شهری و پارکینگ.

تحقیق ضرورت بازاریابی تک به تک در کسب رضایت مشتری .

پاورپوینت انواع لودر و کاربرد آن.

تحقیق در مورد سرای دوستی (مرکز کودکان خیابانی) .

پاورپوینت چشم انداز GIS در کشور کره جنوبی.

تحقیق در مورد عجایب هفتگانه جهان .

سه شنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۰۷ ق.ظ
تحقیق در مورد عجایب هفتگانه جهان

دانلود فایل عجایب هفتگانه در قالب Word دارای 93 صفحه

دانلود تحقیق در مورد عجایب هفتگانه جهان

مقاله در مورد عجایب هفتگانه جهان
تحقیق عجایب هفتگانه
تحقیق در مورد عجایب هفتگانه
دانلود تحقیق عجایب هفتگانه
فایل ورد عجایب هفتگانه
در مورد عجایب هفتگانه
بررسی عجایب هفتگانه
تحقیق عجایب هفتگانه
مقاله عجایب هفتگانه
پیرامون عجایب هفتگانه
دسته بندی شیمی
فرمت فایل doc
حجم فایل 193 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 93

توضیحات :

دانلود فایل تحقیق عجایب هفتگانه در قالب Word دارای 93 صفحه.

پیشگفتار

از دوران‎های پیش، در طبیعت بشر این احساس وجود داشته که همیشه در جستجوی ظرفیتها و قابلیتهای ویژه و چشمگیر باشد. یونانیان باستان برای بازیهای المپیک خود شعار «بالاتر، سریعتر، قویتر» را سرمشق قرار می‎دادند و این شعار برای ورزشهای امروزی نیز وجود دارد. پرسش دربارة ظرفیتها و تواناییهای خاص البته فقط در ورزش مطرح نیست. ثروتمندترین مرد دنیا کیست؟ بلندترین آسمانخراش کدامست؟ تندروترین اتومبیل یا هواپیما کدامست؟ یا حتی این پرسش براستی بی‎فایده و بی‎هدف «چه کسی می‎تواند مدت بیشتری را روی یک داربست ساختمانی در ارتفاع 10 متری به سرآورد؟» توجه هر چند توام با خندة بیشتر خوانندگان روزنامه را به خود جلب می‎کند. تلاش برای به دست آوردن رکورد، اغلب آثار عجیب و قابل توجهی به بار می‎آورد.

به هر حال اشتباه بزرگی است اگر عجایب هفتگانه جهان را نیز فقط چون رکورد تلقی کنیم. به طور یقین اهرام سه‎گانة خئوپس هنوز هم (به جز دیوار بزرگ چین) عظیمترین بنای ساختمانی به شمار می‎آید که در طول تاریخ به دست انسان بنا شده است. معبد زئوس در المپیا در زمان خود بزرگترین و ارزشمندترین بنای مذهبی در سرزمین یونان بود. ولی پیکرة زئوس در این معبد هیچ رکوردی برجای نگذاشته است، بلکه بیشتر برای نفوذ و تأثیر هنری که داشته است مشهور شد. همچنین باغهای سمیرامیس (باغهای معلق بابل-م) نه برای بزرگی و وسعت آن، بلکه برای زیبایی جزو عجایب هفتگانة جهان به شمار می‎آمد. البته هر یک از عجایب هفتگانة جهان کار عظیمی از تکنیک زمان خود بودند، ولی برای کمال هنری خود نیز مورد تحسین و اعجاب‎انگیز بودند. به سخن دیگر در آنها هنر و تکنیک به نحو بارزی در هم آمیخته بود؛ این امر- و فقط این امر- موجب شده است که آنها به دست فراموشی سپرده نشوند.

این کتاب از مجموعة «چرا و چگونه» تاریخ عجایب هفتگانة جهان را بیان می‎دارد. تصاویر و نوشته‎های کتاب نشان می‎دهد، عجایب جهان چگونه به وجود آمده‎اند؛ برای جهان آن زمان چه معنا و مفهومی داشتند؛ اکنون بر سر آنها چه آمده است. علاوه بر آن عجایب جهان را چون آینة زمان خود و انسانهایی که با آنها می‎زیستند نشان می‎دهد.

«هفت»، عدد مقدس

عدد هفت چه ویژگی‎ای دارد؟

نزد بسیاری از اقوام عهد باستان، «هفت» عدد ویژه‎ای بود. در فلسفه و نجوم

مصریان و بابلیها، عدد هفت به عنوان مجموع هر دو «عدد زندگی»، سه و چهار، جایگاه ویژه‎ای داشت: پدر، مادر و فرزند، یعنی سه انسان، پایه و اساس زندگی هستند و عدد چهار مجموع چهار جهت آسمان و باد است، که از آنها باران زندگی‎زا می‎بارد و کشتزارها را بارور می‎سازد.

برای فیلسوف و ریاضیدان یونانی «فیثاغورث»- که در سدة ششم قبل از میلاد مسیح (حدود 2600 سال قبل-م.) می‎زیست- نیز عدد هفت، مفهوم ویژه خود را داشت که از مجموع دو عدد سه و چهار تشکیل می‎شود: مثلث و مربع نزد ریاضیدانان عهد باستان اشکال هندسی کامل محسوب می‎شدند؛ از این‎رو عدد هفت به عنوان مجموع سه و چهار برای آنها عددی مقدس بود.

یهودیان قدیم نیز برای عدد هفت معنای ویژه‎ای قائل بودند: در کتاب اول عهد عتیق ]تورات- مو.‎[، کتاب مقدس یهودیان، آمده است که خداوند، جهان را در شش روز خلق کرد، در روز هفتم، روز سبت ‎]روز شنبه و روز تعطیل یهودیان است.م.‎[، خالق به استراحت پرداخت. موسی در ده فرمان خود از پیروانش می‎خواهد، که این روز آرامش را «مقدس بدارند». از آن زمان عدد هفت نزد یهودیان و بعدها نیز نزد مسیحیان که عهد عتیق را قبول کردند، به عنوان عددی مقدس محسوب می‎شد.

به این ترتیب بود که از دوران باستان هفتگانه‎های بیشماری تشکیل شدند: یونانیان باستان همه ساله هفت تن از بهترین هنرپیشگان نقشهای سنگین و غمناک و نقشهای طنز و کمدی را انتخاب می‎کردند. آنها مانند رومیهای باستان با هفت هنر احترام می‎گذارشتند. روم بر روی هفت تپه بنا شده بود. در تعلیمات کلیسای کاتولیک هفت گناه کبیره (غرور، آزمندی، بی‎عفتی، حسد، افراط، خشم و کاهلی) و هفت پیمان مقدس (غسل تعمید، تسلیم و تصدیق، تقدیس بلوغ، ازدواج، استغفار و توبه، غسل قبل از مرگ با روغن مقدس، درآمدن به لباس روحانیون مسیحی) وجود دارد. برای پیروان محمد(ص) آخرین مکان عروج، آسمان هفتم محسوب می‎شود. در بیست و هفتم ژوئن هر سال ‎]ششم تیرماه- مترجم‎[، روز «هفت انسان خوابیده» مسیحیان یاد آن هفت برادری را، که در سال 251 بعد از میلاد، برای عقیده و ایمان خود، زنده زنده لای دیوار نهاده شده و شهید شدند، گرامی می‎دارند؛ مردم عامی می‎گویند که اگر در این روز باران ببارد، به مدت هفت هفته بعد از هوا بد خواهد بود، آنگاه انسان باید هفت وسیله مورد نیازش را بسته‎بندی کند و با چکمه‎های هفت فرسخی خود به آن دورها سفر کند. صورت فلکی خوشة‌ پروین یا ثریا به عنوان «هفت ستاره» معروف است، در حالی که حتی با چشم غیرمسلح می‎توان در این صورت فلکی تا یازده ستاره را دید.

در افسانه‎ها نیز با «هفت» سحرآمیز برخورد می‎شود: سوار ریش آبی هفت همسر داشت، سفیدبرفی با هفت کوتوله پشت هفت کوه زندگی می‎کرد، هفت سوسک به همان اندازه قهرمانان کمیک شجاعی بودند که درزی شجاع کوچک- که هفت (مگس!) را با یک ضربه کشت ‎… و به همین ترتیب تعداد بیشماری هفتگانه در تمام دنیا وجود دارد.

چه کسی عجایب هفتگانة جهان را برای نخستین بار به قلم کشید؟

یکی از کهن‎ترین هفتگانه‎ها، عجایب هفتگانة جهان، یعنی معروف‎ترین و بزرگ‎ترین اثرهای هنری و معماری عهد باستان است. نخستین توصیف کتبی عجایب هفتگانة جهان به نویسندة فنیقی «آنتیپاتروس» سیدونی (سدة دوم پیش از میلاد) نسبت داده می‎شود. کتاب او به هر حال نه دارای دیدگاه فلسفی بوده و نه یک کتاب هنری محسوب می‎شد، بلکه فقط راهنمای ساده برای سفر در عهد باستان بود.

«آنتیپاتروس» در سفرهایش- اگر اصلاً خود به این سفرها رفته باشد، و فقط براساس شایعات گزارش نکرده باشد- عموماً راه‎های تجارتی معروف آن زمان دنیا را دنبال می‎کرد. او فقط یکی از عجایب هفتگانه را در یونان یافت: پیکرة زئوس اثر فیدیاس در المپیا. او در آسیای صغیر معبد آرتمیس در افسوس و آرامگاه شاه مازولوس پادشاه هالیکارناس را، در جزیره رودس مجسمة غول پیکری را- که مجسمه هلیوس خدای خورشید بود-، در آفریقا فانوس دریایی اسکندریه و هرم خئوپس در شهر گیزه، و بالاخره در آسیای دور باغهای معلق ملکه سمیرامیس را در بابل توصیف کرد.

«آنتیپاتروس» در گزارشهایش به ساختمانهای معروفی که بسیار در دسترس او بودند، و به اصطلاح جلوی در خانة او بودند، مثلاً ساختمان آکروپولیس در آتن، اشاره نکرد. زیرا کتاب او در واقع به عنوان راهنمای سفر برای یونانیهای تحصیل کرده نوشته شده بود- و اینکه یکی از این یونانیها دربارة آکروپولیس نداند و لازم باشد که توجه او به این اثر جلب شود، در نظر آنتیپاتروس عجیب و غیرقابل تصور بود.

چرا برج بابل از عجایب جهان نیست؟

«آنتیپاتروس» همچنین فقط آن «عجایبی» را در کتاب خود ثبت کرد که هنوز در آن زمان دیده می‎شدند. مثلاً برج بابل- که بدون تردید یکی دیگر از بناهای ساختمانی اعجاب‎انگیز آن زمان بود- در دوران «آنتیپاتروس» در هم فرو ریخته بود و لذا جزو مناظر دیدنی شمرده نمی‎شد. او نمی‎خواست به مردمان عصر خود ویرانه‎ها را ارائه کند؛ یونانیهای عاشق هنر و زیبایی خرابه‎ها و ویرانه‎ها را قابل تحسین و اعجاب‎انگیز نمی‎دانستند.

ذوق و هیجان دیدار عجایب هفتگانه استمرار نیافت. هنگامی که مغرب زمین مسیحی شد، توجه و علاقه به آثار باستانی خاموش گشت. به علاوه- به جز هرم خئوپس- از عجایب هفتگانة دیگر فقط ویرانه‎هایی باقی مانده بود، بنابراین آنها به بوتة فراموشی سپرده شدند.

اگر مسلمانان نبودند، شاید ما امروزه اصلاً هیچ چیز دربارة عجایب جهان نمی‎دانستیم. این دانشمندان و محققان مسلمان بودند که نوشته‎های عهد باستان را کشف کردند و به تحقیق دربارة آنها پرداختند. آنها این نوشته‎ها را ترجمه کردند و به این ترتیب دانش بشری را دربارة آثار هنری بزرگ عهد باستان از نابودی نجات دادند و این دانش را از سده‎های میانه به عصر حاضر انتقال دادند.

نخست در پایان سدة پانزدهم میلادی، که رنسانس ‎]دورة تجدید حیات ادبی و فرهنگی اروپا. -م.‎[ آغاز شد، اروپا دوباره به آثار باستانی ابراز علاقه و توجه کرد. معمار اطریشی فیشرفن ارلاخ (تولد 1656 میلادی. وفات 1723 میلادی). بنابر منابع و مأخذ قدیمی در کتابش به نام «طرح معماری تاریخی» به توصیف عجایب هفتگانة جهان پرداخت و به این وسیله آنها را به ضمیر آگاه اروپائیان بازگردانید. لیکن باز هم دو سده طول کشید تا جامعة علمی شروع به حفاری و کشف شواهد و نشانه‎های سنتی عهد باستان کرد تا به انسانهای متعجب و مبهوت عصر جدید نشان دهد که نیاکان آنها چه قابلیتهایی را در عصر خود بروز دادند.

به این ترتیب بود که عجایب هفتگانة جهان دوباره کشف شد.

 

فصل اول

هرم خئوپس

 

نخستین اثر شگفت‎انگیز جهان کدام است؟

هرم خئوپس نزدیک گیزه (در مصر)، که به نام مؤسس آن، خئوپس فرعون مصر (حدود 2551 تا 2528 قبل از میلاد مسیح) نامیده می‎شود، قدیمی‎ترین و تنها اثر باقیمانده از عجایب باستانی جهان است که تا حدودی حفظ شده و باقی مانده است. این بنا برای عظمت و بزرگی که دارد «هرم بزرگ» نیز نامیده می‎شود و در لیست عجایب جهان به عنوان نخستین اثر وارد شده است. هرم خئوپس- به جز دیوار بزرگ چین- عظیم‎ترین بنای ساختمانی است که توسط انسان بنا شده است. این هرم 6/146 متر ارتفاع دارد، یعنی به بلندی تقریبی یک آسمانخراش 50 طبقه. بر زیربنای آن که سطحی به ابعاد 230×230 متر است، می‎توان مثلاً پنج تا از بزرگترین کلیساهای جهان، یعنی «پترزدام» در رم، کلیسای «سنت‎پل» و «وست مینیسترابی» در لندن و همچنین کلیساهای «دم فلورانس» و «دم میلان» را یکجا و همزمان بنا کرد؛ و از سنگهای به کار رفته برای ساخت «هرم خئوپس» می‎توان مثلاً تمام کلیساهایی را که در قرن بیستم در آلمان ایجاد شده، بنا کرد.

دستور ساختن هرم را فرعون جان «خئوپس» (فرعون لقب پادشاهان قدیم مصر بود) بلافاصله پس از مرگ پدرش «سنوفرو» صادر کرد. «خئوپس» نیز به رسم تمام پیشینیان خود از زمان شاه «دیوسر» (که در حدود سالهای 2609 تا 2590 قبل از میلاد حکومت می‎کرد) می‎خواست در یک هرم به خاک سپرده شود. او هم مانند نیاکان خود در این آرزو به سر می‎برد که هرم او باز هم بزرگتر، زیباتر و پرشکوهتر از تمام هرمهای فراعنه پیش از او باشد.

و...

 

 

دانلود تحقیق در مورد عجایب هفتگانه جهان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی